O MAHUR BESTE

O MAHUR BESTE






Türk Dil Kurumu
Sözlüğü “mahur” için Türk musikisinde bir makam diyor. Türk musikisi de mahuru,
“Sevincin zirvesi,” diye tanımlıyor.





Peki hiç
ağladığınız oldu mu sevincin zirvesindeyken? Hiç ağlanır mı sevinçten? Eminim
herkes ağlamıştır. Örneğe ne gerek var? İnsanız; insansınız. Kim bilir kaç kere
yaşadınız o duyguyu.





Ama kabul edelim ki
bizi en çok ağlatan, üzüntülerimiz, acılarımız, geri dönmeyecek acı
kayıplarımız, kahrolası hüzünlerimizdir.





Ayıp değildir
ağlamak. İnsan olduğunuzun göstergesidir. İnsan ağlar, çünkü.





Atilla İlhan da
ağlamış. Hüngür hüngür. Kahrından. O değerlerin geri gelmeyeceğini bildiği
için. O gencecik bedenler için.





Müjganla ağlamış
Atilla İlhan. Doya doya. Ya da kendini tutamayarak ve tutmak istemeyerek. Kim
mi müjgan? Bir kadın mı; sevgilisi mi?





Hayır değil. Evet
Müjgan bir kadın ismi ama, kelime anlamı “kirpik”. Divan edebiyatında ne çok
kullanılmıştır, müjgan. Sevgili âşığına kaşları ile yay kurar,
kirpiğiyle de ok atar ve hep âşığın gönlünü hedef alır. Divan Şiirinde kirpiğin
öldürücülük ve yaralayıcılık gibi özellikleri vardır ve  gözün tamamlayıcısıdır.





Hacı
Arif Bey müjen yapmış müjganı ve





“Kastediyor
tir-i müjen canıma,





Gözleri
en son girecek kanıma,” diyerek. Korkuyor Hacı Arif. Diyor ki;





Sevgilinin
kirpiklerinin okları canıma kastediyor.





Sonunda
o gözler kanıma girecek. 





Şimdi bu açıklamalardan sonra, okuyalım Atilla İlhan’ın Mahur
Bestesini. Ama şiirin sonundaki açıklamadan sonra bir kez daha okuyalım. Neden
yazmış Atilla İlhan; kim yazdırmış şaire bu şiiri?







Şenlik dağıldı, bir acı yel
kaldı bahçede yalnız.

O mahur beste çalar,Müjgan’la ben ağlaşırız.

Gitti dostlar, şölen bitti, ne eski heyecan, ne hız.

Yalnız kederli yalnızlığımız da sıralı sırasız.





O mahur beste çalar,Müjgan’la
ben ağlaşırız.





Bir yangın ormanından püskürmüş
genç fidanlardı.

Güneşten ışık yontarlardı, sert adamlardı.

Hoyrattı gülüşleri, aydınlığı çalkalardı.





Gittiler akşam olmadan, ortalık
karardı.





Bitmez sazların özlemi, daha
sonra, daha sonra.

Sonranın bilinmezliği bir boyut katar ki onlara,

Simsiyah bir teselli olur belki kalanlara.

Geceler uzar, hazırlık sonbahara.





ŞİMDİ BIRAKIN BENİ, ATİLLA İLHAN’I DİNLEYELİM.





“12 Mart
sonrasının kahır günleriydi. Bir sabah radyoda duyduk ağırhaberi: Deniz’lere
kıymışlardı. Karşıyaka’dan İzmir’e geçmek için vapurabindim. Deniz bulanıktı;
simsiyah, alçalmış bir gökyüzünün altında hırçın,çalkantılı… Acı bir yel
esintisinin ortasında aklıma düştü ilk mısra…Vapurda sessiz bir köşe bulup
yüksek sesle tekrarladım.”





EVET, DENİZ’İN, DENİZ GEZMİŞ’İN ARDINDAN YAZMIŞTI BU ŞİİRİ.





  • ASILINCA




ŞİMDİ LÜTFEN BİR KEZ DAHA
OKUYUN VE AĞLAYIN, İSTERSENİZ,MÜJGANLA.



İfral TURGUT

26.03.2019 15:18:58

YAZARLAR


MMO’DAN KARALAR VE KOZAY’A ZİYARET

NASIL BİR DEMOKRASİ, NASIL BİR CUMHURİYET?

EROĞLU VE SOYLU’DAN ORTAK RESİM SERGİSİ

DEMİRÇALI: MASA TENİSİ İHTİSAS KULÜBÜ DESTEĞİ HAK EDİYOR”

TZOB NİSAN AYI ÜRETİCİ MARKET FİYAT DEĞİŞİMİNİ AÇIKLADI

"HİBE EDİLEN KAMYONLARI GERİ ÇEKİYORLAR"

YUSUF KANLI: SİNEKLE VE HAŞERATLA MÜCADELEDE ZAFİYET VAR

İŞ VE NETWORK GELİŞTİRME ÇALIŞTAYI

ADANA'DAN BELARUS’A İHRACAT ARTIYOR

ADASO’DA ŞİRKETLERİN YENİ FİNANSMAN YÖNTEMLERİNİ ELE ALINDI

ZERDEÇALIN 11 FAYDASI

“AİLE DİŞ HEKİMLİĞİ SİSTEMİ BİRAN ÖNCE YAŞAMA GEÇMELİ”

ZEYDAN KARALAR’DAN 1 MAYIS EMEK VE DAYANIŞMA GÜNÜ KUTLAMASI

“EMEĞİN EN YÜCE DEĞER OLDUĞUNU UNUTMAMALIYIZ”

“EMEKÇİLER, EMEĞİNİN KARŞILIĞINI ALMALI”

ADSOD’DAN EVLENECEK ÇİFTLERE BÜYÜK DESTEK

AOSB “SANAYİ TEMALI” RESİM YARIŞMASI ÖDÜLLERİ SAHİPLERİNİ BULDU